Zihni MEREYMurat KEÇEKadir KARATEKİN2023-04-142023-04-142015-12-01Merey, Z., Keçe, M., Karateki̇n, K. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 72-96https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/215413/sosyal-bilgiler-ogretmen-adaylarinin-ogretmenlik-meslegine-yonelik-tutumlarihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8252Bu çalışmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesidir. Bu çalışma, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi'ndeki 403 öğrencinin katılımıyla 2011 yılı Bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Tarama modelinde yürütülen bu araştırmada veriler Semerci (1999) tarafından geliştirilmiş olan "öğrencilerin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutum ölçeği" ile toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarında cinsiyet, öğretmenlik mesleğini seçme ve sosyal bilgiler branşını seçme değişkenine göre anlamlı bir fark görüldüğü, öğrenim şekli, sınıf düzeyi, baba mesleği, anne - baba eğitim durumu, ailenin gelir durumu ve yerleşim türü değişkenine göre anlamlı bir farklılık görülmediği ortaya çıkmıştır.turinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik TutumlarıRESEARCH21541372961211305-2020