Mahmut Sami KOYUNCUAyşenur ERDEMİRSinem ŞENFERAH2023-04-142023-04-142019-12-01Koyuncu, M., Erdemi̇r, A., Şenferah, S. (2019). DINA Modele Göre Testin Psikometrik Özelliklerinin Belirlenmesi ve Bireysel Dönüt Verilmesi: TIMSS 2015. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 17(1), 103-120https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/335231/dina-modele-gore-testin-psikometrik-ozelliklerinin-belirlenmesi-ve-bireysel-donut-verilmesi-timss-2015https://hdl.handle.net/20.500.12597/7504Çalışmanın amacı, testin psikometrik özelliklerinin belirlenmesinde ve öğrencilere bireysel dönütverilmesinde DINA modelin nasıl kullanılacağını göstermektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmadaTIMSS 2015 Türkiye örnekleminde yer alan 8. sınıf Matematik testinin kitapçık-1’deki çoktan seçmelimadde yanıtları kullanılmıştır. Kitapçık-1’i alan 435 öğrenci vardır. DINA model parametreleri RStudio yazılımı kullanılarak kestirilmiş ve KTK ve MTK parametreleri ile karşılaştırmalı olarakyorumlanmıştır. Ayrıca, bireyselleştirilmiş geribildirim için hazırlanan tanılayıcı profil rapor örneğiverilmiştir. Çalışma sonucunda, DINA modelin iyi düzeyde uyum gösterdiği belirlenmiştir (SRMSR,MADcor, MADQ3, MADaQ3 ve RMSEA< 0.05). DINA modele göre incelenen madde parametrelerininKTK ve MTK parametreleri ile benzer olduğu bulunmuştur. DINA, KTK ve MTK ile elde edilengüvenirlik değerleri sırasıyla (Pc)= 0.913, KR-20=0.80 ve marjinal güvenirlik=0.70 şeklindedir. DINAmodele göre elde edilen güvenirlik değeri KTK ve MTK’den daha büyüktür. Bu sonuçlardoğrultusunda testin psikometrik özelliklerinin belirlenmesinde DINA modelin kullanılabileceğiönerilmektedir. Ayrıca KTK ve MTK’den farklı olarak ayrıntılı bireyselleştirilmiş geribildirim için BTMçerçevesinin kullanılması önerilmektedir.othinfo:eu-repo/semantics/openAccessDINA Modele Göre Testin Psikometrik Özelliklerinin Belirlenmesi ve Bireysel Dönüt Verilmesi: TIMSS 2015RESEARCH3352311031201712459-1912