ÖZTÜRK, SELMA2019-11-072019-11-072019http://hdl.handle.net/20.500.12597/1080Bu araştırmada, sınıfaöğretmeniıadaylarının üstbilişsel farkındalıkları ile matematik öğretmeyemyönelikakaygı düzeyleri incelenmiştir. Bu kapsamda sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretmeye yönelik kaygı düzeyleri ile üstbilişsel farkındalıklarının cinsiyete ve öğrenim gördükleri sınıf seviyesine göre farklılık gösterip göstermediğine bakılmış, son olarak da iki değişken arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma nicel araştırma yaklaşımlarından ilişkisel tarama modeline göre dizayn edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Bilim Dalı’nda öğrenim görmekte olan 315 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Peker (2006) tarafından geliştirilen Matematik Öğretmeye Yönelik Kaygı Ölçeği ve Metacognitive Awareness Inventory (MAI) ölçeğinin Akın, Abacı ve Çetin (2007) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan Üstbilişsel Farkındalık Envanteri (ÜFE) kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve korelasyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; sınıf öğretmeni adaylarının üstbilişsel farkındalıkları ile matematik öğretmeye yönelik kaygıları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Bunun yanında üstbilişsel farkındalık ölçeği alt boyutları olan prosedürel bilgi ve durumsal bilgi boyutlarında kadın öğretmen adayları lehine anlamlı bir farklılaşma belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının üstbilişsel farkındalıklarında sınıf seviyesine göre de anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Matematik öğretmeye yönelik kaygı da ise sadece alan eğitimi bilgisi alt boyutunda erkek öğretmen adaylar lehine anlamlı bir farklılık görülmüştür. Sınıf seviyesine göre matematik öğretmeye yönelik kaygıda anlamlı bir farklılık görülmemiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÜstbiliş, Üstbilişsel Farkındalık, Matematik Kaygısı, Matematik Öğretme KaygısıSINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIKLARI İLE MATEMATİK ÖĞRETMEYE YÖNELİK KAYGILARININ İNCELENMESİmasterThesis