Zafer KUŞZihni MEREYAKadir KARATEKİN2023-04-152023-04-152012-11-01Kuş, Z., Mereya, Z., Karateki̇n, K. (2012). Türkiye ve ABD İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Değerler Eğitimi Açısından Karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(2 Suplementary), 1613-16321303-0485https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/249085/turkiye-ve-abd-ilkogretim-sosyal-bilgiler-ogretim-programlarinin-degerler-egitimi-acisindan-karsilastirilmasihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8478Bu araştırmanın amacı Türkiye ve ABD sosyal bilgiler öğretim programlarını değerler eğitimi açısından karşılaştırmaktır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması modelindedir. Veriler her iki ülkenin ilköğretim sosyal bilgiler öğretim programlarından doküman incelemesi yöntemi ile elde edilmiştir. Araştırma sonucunda Türkiye sosyal bilgiler öğretim programında duyarlılık, sorumluluk, dayanışma, bilimsellik, yardımseverlik, vatanseverlik gibi bireysel ve toplumsal değerlerlerin daha çok vurgulandığı; ABD sosyal bilgiler öğretim programlarında ise duyarlılık, bilimsellik, sorumluluk, yardımlaşma, gibi bireysel ve toplumsal değerlerin yanında bireysel haklara saygılı olma, çeşitlilik (farklılık), kamu yararı, çatışmaları önleme gibi demokratik değerlerin de sıkça vurgulandığı tespit edilmiştirturinfo:eu-repo/semantics/openAccessTürkiye ve ABD İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Değerler Eğitimi Açısından KarşılaştırılmasıRESEARCH24908516131632122 Suplementary2148-7561