Z. Fulya TEMELA. Oğuzhan KILDAN2023-04-152023-04-152008-02-01Temel, Z., Kildan, A. (2008). Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Oluşturulan Hizmet İçi Eğitimin Öğretmenlerin Öğretmenlikle İlgili Bazı Görüşlerine Etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1), 1-121300-8811https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/87737/yapilandirmaci-yaklasima-dayali-olusturulan-hizmet-ici-egitimin-ogretmenlerin-ogretmenlikle-ilgili-bazi-goruslerine-etkisihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8640Bu araştırma, yapılandırmacı yaklaşıma göre okulöncesi öğretmenlerine verilen hizmet içi eğitimin öğretmenlerin öğretmenlikle ilgili bazı görüşlerine etkisini incelemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kastamonu ilinde bulunan 22 deney, 22 kontrol grubu olmak üzere toplam 44 anaokulu-ana sınıfı öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada bilgi toplamak için (a) “Kişisel Bilgi Formu”, (b) “Öğretmen Görüşleri Belirleme Anketi” kullanılmıştır. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu model kullanılarak bir deneysel uygulama gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler kovaryans (ANCOVA) ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçları, hizmet içi eğitim programının sonucunda Öğretmen Görüşleri Belirleme Anketi sontest ortalama puanları arasındaki farkın anlamlı olduğunu saptamıştır (p<.05). Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı oluşturulan hizmet içi eğitimin öğretmen görüşlerine etkisi, öğretmenin demografik özelliklerine göre (eğitim durumu, deneyim yılı, yaş, mezun oldukları alan) uygulama öncesinde ve uygulama sonrasında anlamlı bir farklılık oluşturmamaktadır (p>.05).turinfo:eu-repo/semantics/openAccessYapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Oluşturulan Hizmet İçi Eğitimin Öğretmenlerin Öğretmenlikle İlgili Bazı Görüşlerine EtkisiRESEARCH87737112161