BENEK, AYHAN2019-10-242019-10-242019http://hdl.handle.net/20.500.12597/767Değişen dünya ile birlikte insanların tarihi kent dokularına karşı bakış açısı olumlu yönde değişmiş, algısı ve farkındalığı artmıştır. İnsanların tarihi kent dokularına karşı değişen algıları sonucunda 21. yüzyılın başından itibaren Kastamonu ilinde bulunan tarihi kent dokularını gün yüzüne çıkarma, koruma ve amacına uygun olarak şehir ekonomisine katkı sağlama çalışmaları başlamıştır. Yapılan çalışmalar Kastamonu tarihi kent dokularının imajını da etkilemiştir. İlgili kurumların bu alanda yaptığı çalışmalarda yönetimsel eksikliklerin ve hataların olduğu gözlemlenmiştir. Bu çalışmanın temel amacı, Kastamonu ilinde bulunan tarihi kent dokularının imaj yönetimi ile ilgili olarak kurumlar tarafından yapılan çalışmaların yanlış yönlerini, doğru yönlerini ve eksik taraflarını durum analizi yaparak ortaya çıkarmaktır. Çalışmada imaj ve kurumsal imaj kavramları teorik olarak açıklanmıştır. Araştırma Kastamonu ili merkezinde bulunan tarihi kent dokularını kapsamaktadır. Bu kapsamda Kastamonu tarihi kent dokularının imaj yönetiminde aktör rol alan kurumların çalışmaları belirtilmiştir. Çalışmada stratejik yönetim araçlarından olan GZFT (SWOT) analizi kullanılmıştır. Analizde kullanılan gerekli verilere kurumların ilgili birimlerinde görevli ve yetkili kişilerle görüşme tekniği kullanılarak ulaşılmıştır. Araştırma bulgularına göre, Kastamonu ilinde tarihi kent dokuları zenginliği mevcut olmasına rağmen yeterince fırsata çevrilemediği gözlemlenmiştir. Bu zenginliğin ulusal ve uluslararası alanda fark edilmesinde, korunmasında, benimsenmesinde, geliştirici projelerin planlanmasında ve uygulanmasında aktör rol üstlenen kurumların imaj yönetimi çalışmalarında bütüncül anlayışının sağlanamadığı ve zayıf kaldığı değerlendirilmiştirtrİmaj, kurumsal imaj yönetimi, tarihi kent dokusuTARİHİ KENT DOKULARIN İMAJ YÖNETİMİ: KASTAMONU ÖRNEĞİmasterThesis