Bal, Eda2023-08-022023-08-022012https://hdl.handle.net/20.500.12597/16363Bu araştırmada, genel fizik laboratuvarlarında üniversite öğrencilerinin derse karşı tutumlarının gelişiminde ve akademik başarılarında, 5E Modeli merkezli laboratuvar yaklaşımı ile doğrulama laboratuvar yaklaşımının etkisi karşılaştırılmıştır.Bu çalışma, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde 2010-2011 eğitim-öğretim yılı güz döneminde fen bilgisi öğretmenliği 1. sınıfta öğrenim gören, 60 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırma rastgele seçilen 30 öğrencinin oluşturduğu deney grubu ile aynı şekilde oluşturulan ve 30 öğrenciden oluşan kontrol grubu ile yürütülmüştür. Ders sunumları esnasında deney grubunda 5E Modeli merkezli laboratuvar yaklaşımı kullanılırken, kontrol grubunda doğrulama laboratuvar yaklaşımına yer verilmiştir.Araştırmada öncelikle her iki gruba da öğrencilerin ön bilgilerini ölçmek için başarı testi ön testi, uygulama öncesi tutumlarını belirlemek için de tutum ölçeği ön testi uygulanmıştır. 8 hafta süren çalışma sonunda ise aynı başarı testi ve tutum ölçeği son test olarak uygulanmıştır. Araştırma sonunda elde edilen verilerin istatistiksel değerlendirmesinde bağımsız gruplar t-testi kullanılmış ve SPSS paket programından faydalanılmıştır. Araştırma sonunda, 5E Modeli merkezli laboratuvar yaklaşımının uygulandığı deney grubu ile doğrulama laboratuvar yaklaşımının uygulandığı kontrol grubu karşılaştırıldığında, deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine göre daha başarılı olduğu ve daha olumlu tutumlar geliştirdiği sonucuna varılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccess5E Modeli merkezli laboratuvar yaklaşımının fizik laboratuvarı dersinde fen bilgisi öğretmen adaylarının tutum ve başarılarına etkisiThe effect of 5E Model based laboratory approach on the attitudes and successes of prospective science teachers in physics laboratory courseThesis