KURNAZ, Mehmet Altan2019-10-282019-10-282014https://hdl.handle.net/20.500.12597/825Öğrenmenin niteliğini belirlemede, ölçme-değerlendirmenin yeri ve önemi kabul görmekte ve yapılandırılan öğretim programlarında öğrenme ortamının uygulayıcısı olarak öğretmenlerin görevleri ve sorumlulukları vurgulanmaktadır. Bu araştırmada, yetiştirilen öğretmen adaylarının beklentileri karşılama durumlarını yansıtmak üzere öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirmenin gerekçesi ve öğrenme değişiminin belirlenmesiyle ilgili kavramsal anlamlandırmalarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel bir durum çalışmasıdır ve “bütüncül tek durum” deseni yansıtmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu ölçüt örneklemesi ile belirlenmiş olup toplam 101 fen ve teknoloji öğretmen adayından oluşmaktadır. Açık uçlu sorularla toplanan veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları adayların değerlendirmenin gerekçesiyle ve öğrenme değişimini belirlemeyle ilgili kavramsal anlamlandırmalarının yeterli olmadığını, ölçme-değerlendirmenin gerekçesi ile öğrenme değişimini belirleme arasında tutarlı bir ilişki kuramadıklarını ve öğrenme değişimini belirleme ile tanımaya yönelik ölçme-değerlendirme kavramsal anlamlandırmalarının birbiriyle tutarlı bir yapıda olmadığını göstermiştir. Elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının yeni öğretim programlarının öğretmenlere yüklediği görevleri ve sorumlulukları yerine getirecek nitelikte yetiştirilmelerinde eksiklikler olabileceği şeklinde yorumlanmıştır. Bu anlamda öğretmen eğitiminde özellikle öğrenme değişiminin belirlenmesi konusunda duyarlılık gösterilmesi önerilmiştiR.trÖğrenme Değişiminin Belirlenmesi, Öğretmen Adayı, Ölçme, Değerlendirme, Kavramsal AnlamlandırmaÖğretmen Adaylarının Ölçme ve Değerlendirmenin Gerekçesi ve Öğrenme Değişiminin Belirlenmesi Hakkındaki Kavramsal AnlamlandırmalarıArticle