Yrd. Doç. Dr. Bahattin AYDINLI, Yrd. Doç. Dr. Atila ÇAĞLAR,Nezihe Gökçen GÜLTEKİNKurnaz, Mehmet Altan2024-01-282024-01-28https://hdl.handle.net/20.500.12597/18228Ders kitaplarının niteliklerinin ne olması gerektiği ve mevcut kitapların yeterliliği konuları eğitim alanında yapılan çalışmalarda güncelliğini koruyan bir araştırma alanı olarak kendini göstermektedir. Bu çalışmanın amacı, ders kitaplarının analizi için bugüne kadar ortaya konmuş analiz yaklaşımlarının dışında, ders kitapları analizine farklı bir boyut kazandırma ve etkililiğini test etmedir. Çalışmada, öğrenmenin gerçekleştiğinin göstergelerinden biri olan bilgiyi farklı formlarda sunma durumu dikkate alınacaktır. Bu doğrultudaysa fen ve teknoloji ders kitaplarında kullanılan gösterim şekilleri ve aralarındaki geçişlere dair analiz yaklaşımı geliştirilecek ve etkililiği test edilecektir. Çalışmanın devamında ders kitaplarında ortaya çıkarılan durumlarla ilgili olarak öğrenci algılamaları incelenecektir. Ulaşılacak sonuçların öğrenme ortamlarının temel bileşeni olan ders kitaplarının niteliklerini artırmada ışık tutacağı düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Gösterim, gösterim değişimi, fen ve teknoloji ders kitabı, öğrenci algılamalarıFen Ve Teknoloji Ders Kitaplarında Yer Alan Gösterim Yöntemlerinin, Aralarındaki Geçişlerin Ve Bunların Öğrenciler Tarafından Kullanılabilme Ve Algılanma Durumlarının İncelenmesi