Atila ÇAĞLAR, Fatma ÖZCAN, Serpil PEKDOĞAN2023-05-092023-05-092020-09-01Çağlar, A., Özcan, F., Pekdoğan, S. (2020). 4-6 Yaş Grubu Çocukların Sosyal Becerileri ve Teknoloji Kullanımları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(2), 709-717https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/388809/4-6-yas-grubu-cocuklarin-sosyal-becerileri-ve-teknoloji-kullanimlari-arasindaki-iliskinin-incelenmesihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7166https://hdl.handle.net/20.500.12597/14426Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitime devam eden 4-6 yaş grubu çocukların sosyal becerileri ile teknolojikullanımları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 4-6 yaş aralığında olan 298 çocukoluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği, Okul Öncesi ÇağındakiÇocukların Teknoloji Kullanımı Hakkındaki Ebeveyn Görüşleri Anketi ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerinanalizinde değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemek için Spearman’s Brown sıra farkları korelasyon katsayısı analiztekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda çocukların sosyal becerileri ile ebeveynlerin çocukların teknolojininkullanımına yönelik önerileri arasında düşük düzeyde pozitif ve negatif yönlü ilişkiler olduğu görülmüştür. Bulgulardoğrultusunda çeşitli önerilerde bulunulmuştur.info:eu-repo/semantics/openAccess4-6 Yaş Grubu Çocukların Sosyal Becerileri ve Teknoloji Kullanımları Arasındaki İlişkinin İncelenmesiRESEARCH10.24106/kefdergi.697168388809709717