Menteş, Muhammet Bilal2021-09-272021-09-272021http://hdl.handle.net/20.500.12597/1680Marketler tüketicilerin günlük hayatta en çok alışveriş yaptıkları iş yerleridir. Marketler sadece gıda ve temizlik ürünleri değil, manav, kasap, fırın ve züccaciye gibi farklı ürünlerin satıldığı alışveriş merkezlerine dönüşmüşlerdir. Tüketiciler ihtiyaçlarını karşılarken kaliteli ve uygun fiyatlı ürünleri satın almak isterler. Market işletmeleri ise düşük fiyattan ancak istenilen kara ve karlılığa ulaştıracak fiyat düzeyinden satış yaparlar. İndirimli zincir market işletmeleri sürekli indirim kampanyaları düzenleyerek müşterilerine daha uygun fiyattan satış yapmayı hedefleyerek satış hacimlerini ve karlılıklarını artırmak isterler. Bu çalışmanın bir amacı indirimli ürün satmanın marketlerin gelir, gider, maliyet ve karlılıklarını nasıl etkilediği incelemektir. Çalışmanın diğer amacı ise 2018 yılında marketlerin aniden yüksek oranda yaptıkları zamların marketlerin karlılıklarını nasıl etkilediğini incelemektir. Çalışmanın amaçları doğrultusunda Borsa İstanbul’da işlem gören 5 market işletmesinin 2016-2020 dönemi finansal tablo verilerinden yararlanılarak işletmelerin maliyetleri, giderleri ve karlılıkları finansal analiz yapılarak değerlendirilmektedir. Analiz sonuçları incelendiğinde market işletmelerinin varlıklarının ve satışlarının arttığı görülmektedir. Bazı market işletmelerinin ise dönem net zararının arttığından özkaynaklarının azaldığı tespit edilmektedir. Giderlerin arttığı ancak finansman giderlerinin beş yıllık dönemde daha yüksek oranda arttığı tespit edilmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMaliyet, Gider, Kar, Finansal Analiz, Borsa İstanbulFirmalarda maliyet, gider ve karlılık analizi:borsa istanbul’da bir uygulamamasterThesis