Sipahi, Songül2023-10-122023-10-122023https://hdl.handle.net/20.500.12597/17708Bu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin sosyobilimsel konulara yönelik tutumlarının ve görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel ve nicel yöntemlerin bir arada kullanıldığı karma yöntem yaklaşımlarından açıklayıcı ardışık desen tercih edilmiştir. Nicel veriler Topçu (2010) tarafından geliştirilen “Sosyobilimsel Konulara Yönelik Tutum Ölçeği” ile, nitel veriler ise araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış “Sosyobilimsel Konulara Yönelik Öğretmen Görüşme Formu” ile toplanmıştır. Elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS 26 sürümü, nitel verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, cinsiyet, mesleki deneyim, öğrenim durumu ve sosyal medya kullanımı değişkenlerinin tutum üzerinde etkili olduğu ve öğretmenlerin genel olarak olumlu tutuma sahip oldukları görülmüştür. Öğretmenlerin sosyobilimsel konulara yönelik kendilerini yeterli hissetmelerinin yanı sıra sosyobilimsel konular arasından en çok çevre kirliliği, çocuk istismarı ve hava kirliliği konuları hakkında bilgi sahibi oldukları ve alternatif tıp, çocuk istismarı ve genetik kopyalama konularına ilgi duydukları belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin çevre kirliliği, hava kirliliği ve çocuk istismarı konularını okul öncesi eğitime dahil ettikleri ve okul öncesi dönemin gelişim özelliklerine uygun olmadığı gerekçesiyle kürtaj, nükleer enerji, genetik kopyalama gibi bazı sosyobilimsel konulara okul öncesi eğitimde yer vermedikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırmaya dahil olan öğretmenlerin tutum ve görüşlerine ilişkin elde edilen bulgular neticesinde önerilere yer verilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyobilimsel Konular, Okul Öncesi Öğretmeni, Tutum, Görüş, Karma Yöntem, Yarı Yapılandırılmış GörüşmeOkul öncesi öğretmenlerinin sosyobilimsel konulara yönelik tutumlarının ve görüşlerinin incelenmesiExamination of preschool teachers' attitudes and views towards socio-scientific issuesmasterThesis