Şeker, Metin2023-08-042023-08-042015https://hdl.handle.net/20.500.12597/16563Bu çalışma, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen bilgisi Öğretmenliği 2012- 2013 eğitim- öğretim yılı 1.sınıf, 2. sınıf, 3.sınıfta öğrenim gören 196 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Araştırmada nicel teknikler kullanılmıştır. Temel genetik kavramlarının ne düzeyde bilindiğini ölçmek amacıyla geliştirilen 22 maddelik çoktan seçmeli genetik kavram testi, 26 sorudan oluşan ve çoktan seçmeli genetik kavram testini destekleyen doğru yanlış testi ve ayrıca öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarını belirlemek amacıyla likert tipi bir ölçek veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları, öğretmen adaylarının genetik konulardaki kavramsal anlayışlarının istenilen düzeyde olmadığını ve çok sayıda alternatif kavramlara sahip olduklarını ortaya koymaktadır. Ayrıca sınıf düzeyleri arttıkça öğretmen adaylarının anlama düzeylerinin arttığı görülmektedir. Anlamlı öğrenme yaklaşımını tercih edenlerin genetik kavramları daha iyi anladıkları belirlenmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessFen bilgisi öğretmen adaylarının bazı genetik konularındaki öğrenme durumlarının incelenmesiInvestigation of science teacher candidates' learning condition in genetic conceptsThesis