A. Oğuz KILDANMurat PEKTAŞ2023-04-152023-04-152009-08-01Kildan, A., Pektaş, M. (2009). Farklı branşlardaki öğretmen adaylarının "öğretmen kavramı ile ilgili geliştirdikleri metaforların karşılaştırılması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 271-287https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/103296/farkli-branslardaki-ogretmen-adaylarinin-ogretmen-kavrami-ile-ilgili-gelistirdikleri-metaforlarin-karsilastirilmasihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8606Bu araştırmanın temel amacı, farklı branşlardan mezun olabilecek durumda olan eğitim fakültesi öğrencilerinin “öğretmen” kavramına ilişkin geliştirdikleri metaforları ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okulöncesi Eğitimi Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalında 2007-2008 öğretim yılında “Rehberlik” dersini alan 105 son sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden “içerik analizi” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının geliştirdikleri öğretmen metaforunun diğer araştırmalarla benzerlik gösterdiği görülürken, branşlara ve cinsiyete göre sistematik bir farklılık gözlenmemiştir.turinfo:eu-repo/semantics/openAccessFarklı branşlardaki öğretmen adaylarının "öğretmen kavramı ile ilgili geliştirdikleri metaforların karşılaştırılmasıRESEARCH1032962712871122148-7758