Lutfi İNCİKABIAbdulkadir TUNA2023-04-152023-04-152012-08-01İnci̇kabi, L., Tuna, A. (2012). Türkiye ve Amerika Eğitim Sistemlerinin 60-72 Aylıklar İçin Geliştirilen Okul Öncesi Matematik Eğitimi Programı Açısından Karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 94-101https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/226033/turkiye-ve-amerika-egitim-sistemlerinin-60-72-ayliklar-icin-gelistirilen-okul-oncesi-matematik-egitimi-programi-acisindan-karsilastirilmasihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8482Bu araştırma, Türkiye' de ve Amerika'da 60-72 aylıklar için uygulanan (okul öncesi ) matematik programının, temel prensiplerdeki ve müfredat içeriklerindeki benzerlikler ve farklılıklar bakımından incelenmeyi ve karşılaştırmayı amaçlamıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi uygulanmıştır. İki aşamadan oluşan araştırmanın, birinci aşamasında programlar genel prensipleri bakımından karşılaştırılmıştır. İkinci aşamada ise matematik konuları, New York State Matematik Öğrenme Standartları'nda belirtilen matematik öğrenme alanlarını temel alarak sınıflandırılmış ve kazanımlar karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucunda iki ülkenin 60-72 aylıklar için uygulanan matematik programında genel prensiplerinde ve içerik olarak sayılar ve sayılabilirlik, işlemler ve cebirsel düşünme ve geometri alt öğrenme alanlarının kazanımları arasında farklılıkların olduğu görülmüştürturinfo:eu-repo/semantics/openAccessTürkiye ve Amerika Eğitim Sistemlerinin 60-72 Aylıklar İçin Geliştirilen Okul Öncesi Matematik Eğitimi Programı Açısından KarşılaştırılmasıRESEARCH22603394101831306-7850