YÜKSEL, BEKİR2019-11-012019-11-012019http://hdl.handle.net/20.500.12597/934Otel işletmeleri konukların öncelikli olarak konaklama, kısmen yiyecek, içecek ve eğlenmek gibi gereksinimlerini karşılayan kar amaçlı kuruluşlardır. Otel endüstrisinin tarihi gelişimi incelendiğinde, bu endüstrinin doğuda ve batıda farklı biçimde oluştuğu ve farklı amaçlar taşıdığı görülmektedir. Zaman içerisinde değişen şartlar ve gelişen teknoloji ile birlikte işletmelerde de değişiklikler meydana gelmiştir. Günümüzde, rekabetin de etkisiyle hizmet anlayışı değişen otel işletmeleri, bünyelerine çeşitli restoranları, barları, alış-veriş, güzellik-gençlik merkezlerinin yanı sıra kongre ve toplantı salonlarını almalarıyla her türlü gereksinimi karşılayan çağdaş işletmelere dönüşmüşlerdir. Bunun yanı sıra kalitede standartlar oluşmaya başlamıştır. Standartların sabit ve sürdürülebilir olması açısından denetim zorunluluğu meydana gelmektedir. Bu bağlamda işletmelerin ilk başta kendi kendilerini denetlemeleri daha sonra kamu tarafından denetlenmelerinin yapılması önemli olmaktadır. Araştırmanın amacı TR82 bölgesinde bulunan konaklama işletmelerinde kamu denetiminin uygulanıp uygulanmadığını ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan görüşme tekniği uygulanmıştır. Veri toplama tekniği olarak görüşme yöntemlerinden olan yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Elde edilen bulgularda betimsel analiz tekniği uygulanmıştır. Bu analizler sonucu konu hakkında öneriler sunulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKonaklama İşletmeleri, Denetim, Kamu Denetimi, TR82 Bölgesi, Kastamonu, Sinop, Çankırı.KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE KAMU DENETİMİ:TR82 BÖLGESİ ÖRNEĞİmasterThesis