Lütfi İNCİKABIMurat PEKTAŞÖmer Volkan YAZ2023-04-142023-04-142015-12-01İnci̇kabi, L., Pektaş, M., Yaz, Ö. (2015). Orta Öğretim Fen Ders Kitaplarının TIMSS Çerçevesine Göre Analizi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 29-48https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/282425/orta-ogretim-fen-ders-kitaplarinin-timss-cercevesine-gore-analizihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8238Bu çalışmanın amacı, ortaokul fen bilgisi ders kitaplarında yer alan sorularıTIMSS 2011 programı çerçevesinde ele alınan öğrenme alanı, bilişsel alanve soru tipleri bakımından analiz etmektir. Bu amaç doğrultusunda altıncı,yedinci ve sekizinci sınıf fen ders kitaplarında yer alan sorular içerik analiziyöntemi kullanılarak incelenmiştir. Bulgular, fen bilgisi ders kitaplarındakisorularının çoğunluğunun bilme bilişsel becerisine vurgu yaptığını, bununlabirlikte çok az kısmının (yaklaşık yüzde üç) üst düzey bilişsel becerigerektirdiğini ortaya koymaktadır. Dahası, fizik öğrenme alanı derskitaplarındaki soruların yarısından fazlasını kapsamakta iken yer bilimleriöğrenme alanı soruları küçük bir oranını (yaklaşık yüzde on) temsiletmektedir. Bunlara ek olarak, fen bilgisi sorularının büyük çoğunluğuçoktan seçmeli sorulardan oluşmakta iken çok az kısmı açık uçlu sorularolarak ifade edilmiştir.turinfo:eu-repo/semantics/openAccessOrta Öğretim Fen Ders Kitaplarının TIMSS Çerçevesine Göre AnaliziRESEARCH2824252948512149-2727