TRDizin:
Okul Yöneticisi Seçme Sürecini Deneyimleyen Yönetici Adaylarının Sözlü Sınav Yöntemine İlişkin Algıları

dc.contributor.authorHüseyin YOLCU
dc.date.accessioned2023-04-14T23:19:29Z
dc.date.available2023-04-14T23:19:29Z
dc.date.issued2015-07-01
dc.description.abstract. Bu çalışmanın amacı, okul yöneticisi seçme sürecini deneyimleyen yönetici adaylarının sözlü sınav yöntemine ilişkin algılarını ortaya koymaktadır. Araştırmada fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Araştırmada maksimum çeşitlilik ve ölçüt örnekleme yöntemlerine uygun 10 kişilik bir çalışma grubu oluşturulmuştur. Araştırmanın verileri çalışma grubunda yer alan yönetici adaylarıyla yapılan yarı-yapılandırılmış görüşmelerin yanı sıra doküman toplama yöntemiyle elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen nitel veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular yönetici adaylarının sözlü sınavda başarılı olmaları, kişisel faktörlerden daha çok çevresel faktörlere bağlı olduğu yönündedir. Yönetici adayları, yönetici seçme sınavının yalnızca sözlü sınava dayalı olarak gerçekleştirilmesinin, kendileri üzerinde olumsuz psikolojik etkilere yol açtığını düşünmektedir. Çalışma grubundan elde edilen veriler sözlü sınavın yönetici yeterliklerini ölçmede son derece yetersiz kaldığını ortaya koymaktadır. Yönetici seçme sınavında sözlü sınava göre daha nesnel, geçerlik ve güvenirliği daha yüksek olan yazılı sınavlara başvurulmalıdır. Sözlü sınav, yazılı sınavların eksik bıraktığı yeterlik alanlarını ölçmede kullanılmalı ancak adayın yazılı sınavdaki başarı/başarısızlığının önüne geçmemelidir.
dc.identifier.citationYolcu, H. (2015). Okul Yöneticisi Seçme Sürecini Deneyimleyen Yönetici Adaylarının Sözlü Sınav Yöntemine İlişkin Algıları. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 3(3), 102-125
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2148-2624
dc.identifier.endpage125
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage102
dc.identifier.trdizin225884
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/225884/okul-yoneticisi-secme-surecini-deneyimleyen-yonetici-adaylarinin-sozlu-sinav-yontemine-iliskin-algilari
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8250
dc.identifier.volume3
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofEğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleOkul Yöneticisi Seçme Sürecini Deneyimleyen Yönetici Adaylarının Sözlü Sınav Yöntemine İlişkin Algıları
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files