TRDizin:
KÜLTÜR BOYUTLARI İLE ONLINE ALIŞVERİŞ DAVRANIŞI ARASINDAKİ İLİŞKİDE BİREYSEL YENİLİKÇİLİK VE GÜVENİN ARACILIK ETKİSİ

dc.contributor.authorÜlkühan Bike ESEN
dc.contributor.authorŞükran SIRKINTIOĞLU YILDIRIM
dc.contributor.authorFatih Sinan ESEN
dc.date.accessioned2023-04-14T22:53:05Z
dc.date.available2023-04-14T22:53:05Z
dc.date.issued2018-09-01
dc.description.abstractElektronik platformlara olan güvenin artmasının ve yenilikçi uygulamaların tüketicilericezbetmesinin yanında, kişilerin benimsedikleri kültürün de online alışverişte etkili olduğuvarsayılmaktadır. Çünkü toplumun sahip olduğu kültürel özellikler, bireye yansımaktadır.Farklı kültürel özellikler sonucu, bireylerin satın alma davranışları da farklılaşmaktadır.Çalışmada, Hofstede’in kültür boyutlarının online alışverişe etkisi, Yapısal Eşitlik Modellemesiile araştırılmıştır. 316 kişiden anketle veri toplanmış, kültür boyutlarının online alışverişdavranışına doğrudan etkilerinin olup olmadığı, bireysel yenilikçilik ve güvenin aracılık etkisiincelenmiştir. Belirsizlikten kaçınmanın hem doğrudan, hem de bireysel yenilikçilik ve güvenüzerinden online alışverişi etkilediği, toplulukçuluğun ise bireysel yenilikçilik üzerinden dolaylıetkisinin olduğu görülmüştür. Erillik ve güç mesafesinin etkisi saptanmamıştır.
dc.identifier.citationEsen, Ü., Sirkintioğlu Yildirim, Ş., Esen, F. (2018). KÜLTÜR BOYUTLARI İLE ONLINE ALIŞVERİŞ DAVRANIŞI ARASINDAKİ İLİŞKİDE BİREYSEL YENİLİKÇİLİK VE GÜVENİN ARACILIK ETKİSİ. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 14(1), 257-282
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2147-9194
dc.identifier.endpage282
dc.identifier.issn2147-9208
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage257
dc.identifier.trdizin304151
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/304151/kultur-boyutlari-ile-online-alisveris-davranisi-arasindaki-iliskide-bireysel-yenilikcilik-ve-guvenin-aracilik-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7819
dc.identifier.volume14
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofUluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleKÜLTÜR BOYUTLARI İLE ONLINE ALIŞVERİŞ DAVRANIŞI ARASINDAKİ İLİŞKİDE BİREYSEL YENİLİKÇİLİK VE GÜVENİN ARACILIK ETKİSİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files