Publication:
The Impact of Online Concept Maps on Academic Achievement and Retention in Science Course

dc.contributor.authorGulec, M, Karaci, A
dc.contributor.authorMehmet GÜLEÇ, Abdulkadir KARACI
dc.date.accessioned2023-05-09T20:49:05Z
dc.date.available2023-05-09T20:49:05Z
dc.date.issued2019.01.01
dc.date.issued2019-01-01
dc.description.abstractBu çalışmadaki amaç, fen bilimleri derslerinde çevrimiçi kavram haritalarının kâğıt-kalem temelli kavram haritalarına göre öğrenci başarısını ve kalıcılığını ne düzeyde etkilediğini incelemektir. Çalışmanın çalışma grubunu, 28 ortaokul yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada kontrol grubuna (14 öğrenci) kağıt-kalem temelli kavram haritaları öğretim metoduyla, deney grubuna (14 öğrenci) ise çevrimçi kavram haritaları öğretim metoduyla 3 hafta (12 saat) süreyle öğretim verilmiştir. Çevrimiçi ve kağıt-kalem temelli kavram haritaları kütle-ağırlık konusunun kazanımlarını kapsayacak şekilde oluşturulmuştur. Çevrimiçi kavram haritalarının oluşturulmasında Captivate eğitsel yazılım programı kullanılmıştır. Ayrıca kütle-ağırlık konusuyla ilgili olarak 24 maddeden oluşan başarı testi (KR-21=0.695) oluşturulmuştur. Gruplara ön-testin ardından son-test, 45 gün sonra ise kalıcılık testi uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular neticesinde “kütle-ağırlık” konusunun öğretilmesinde çevrimiçi ya da bilgisayar destekli kavram haritalarının kağıt-kalem temelli kavram haritalarına göre akademik başarıya ve kalıcılığa etkisinin daha fazla olduğu söylenebilir. Bunun yanı sıra çevrimiçi kavram haritalarının son-test puanlarına %74’luk anlamlı ve büyük bir etkisi söz konusudur. Bu sonuçlara göre çevrimiçi kavram haritalarının mümkün olan her alanda geliştirilmesi ve kullanılması öğretimi desteklemede büyük önem arz etmektedir.
dc.identifier.citationGüleç, M., Karaci, A. (2019). Çevrimiçi Kavram Haritalarının Fen Bilimleri Dersindeki Başarı ve Kalıcılığa Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(46), 271-289
dc.identifier.doi10.9779/pauefd.458653
dc.identifier.eissn1309-0275
dc.identifier.endpage289
dc.identifier.endpage289
dc.identifier.issn1301-0085
dc.identifier.startpage271
dc.identifier.startpage271
dc.identifier.trdizin388962
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/15471
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/388962/cevrimici-kavram-haritalarinin-fen-bilimleri-dersindeki-basari-ve-kaliciliga-etkisi
dc.identifier.wosWOS:000474694300015
dc.relation.ispartofPAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleThe Impact of Online Concept Maps on Academic Achievement and Retention in Science Course
dc.titleÇevrimiçi Kavram Haritalarının Fen Bilimleri Dersindeki Başarı ve Kalıcılığa Etkisi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typePublication
local.publication.goal04 - Nitelikli Eğitim
local.publication.goal09 - Sanayi, Yenilikçilik ve Altyapı
local.publication.goal12 - Sorumlu Üretim ve Tüketim
relation.isGoalOfPublicationd1b15898-84d5-4cfe-99df-ac9036367002
relation.isGoalOfPublicationfa34bd2e-f3c5-4698-b43a-04cd9a810850
relation.isGoalOfPublicationd099c328-d4d2-49ea-8b2b-63849107b5e5
relation.isGoalOfPublication.latestForDiscoveryd1b15898-84d5-4cfe-99df-ac9036367002
relation.isTrdizinOfPublication7c70602f-c751-4694-b0a9-cf96b8dcea2c
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscovery7c70602f-c751-4694-b0a9-cf96b8dcea2c
relation.isWosOfPublication4c507239-d148-46c5-b01e-8813cc8ff8ec
relation.isWosOfPublication.latestForDiscovery4c507239-d148-46c5-b01e-8813cc8ff8ec

Files

Collections