Publication: The Impact of Online Concept Maps on Academic Achievement and Retention in Science Course
dc.contributor.author | Gulec, M, Karaci, A | |
dc.contributor.author | Mehmet GÜLEÇ, Abdulkadir KARACI | |
dc.date.accessioned | 2023-05-09T20:49:05Z | |
dc.date.available | 2023-05-09T20:49:05Z | |
dc.date.issued | 2019.01.01 | |
dc.date.issued | 2019-01-01 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmadaki amaç, fen bilimleri derslerinde çevrimiçi kavram haritalarının kâğıt-kalem temelli kavram haritalarına göre öğrenci başarısını ve kalıcılığını ne düzeyde etkilediğini incelemektir. Çalışmanın çalışma grubunu, 28 ortaokul yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada kontrol grubuna (14 öğrenci) kağıt-kalem temelli kavram haritaları öğretim metoduyla, deney grubuna (14 öğrenci) ise çevrimçi kavram haritaları öğretim metoduyla 3 hafta (12 saat) süreyle öğretim verilmiştir. Çevrimiçi ve kağıt-kalem temelli kavram haritaları kütle-ağırlık konusunun kazanımlarını kapsayacak şekilde oluşturulmuştur. Çevrimiçi kavram haritalarının oluşturulmasında Captivate eğitsel yazılım programı kullanılmıştır. Ayrıca kütle-ağırlık konusuyla ilgili olarak 24 maddeden oluşan başarı testi (KR-21=0.695) oluşturulmuştur. Gruplara ön-testin ardından son-test, 45 gün sonra ise kalıcılık testi uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular neticesinde “kütle-ağırlık” konusunun öğretilmesinde çevrimiçi ya da bilgisayar destekli kavram haritalarının kağıt-kalem temelli kavram haritalarına göre akademik başarıya ve kalıcılığa etkisinin daha fazla olduğu söylenebilir. Bunun yanı sıra çevrimiçi kavram haritalarının son-test puanlarına %74’luk anlamlı ve büyük bir etkisi söz konusudur. Bu sonuçlara göre çevrimiçi kavram haritalarının mümkün olan her alanda geliştirilmesi ve kullanılması öğretimi desteklemede büyük önem arz etmektedir. | |
dc.identifier.citation | Güleç, M., Karaci, A. (2019). Çevrimiçi Kavram Haritalarının Fen Bilimleri Dersindeki Başarı ve Kalıcılığa Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(46), 271-289 | |
dc.identifier.doi | 10.9779/pauefd.458653 | |
dc.identifier.eissn | 1309-0275 | |
dc.identifier.endpage | 289 | |
dc.identifier.endpage | 289 | |
dc.identifier.issn | 1301-0085 | |
dc.identifier.startpage | 271 | |
dc.identifier.startpage | 271 | |
dc.identifier.trdizin | 388962 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12597/15471 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/388962/cevrimici-kavram-haritalarinin-fen-bilimleri-dersindeki-basari-ve-kaliciliga-etkisi | |
dc.identifier.wos | WOS:000474694300015 | |
dc.relation.ispartof | PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.title | The Impact of Online Concept Maps on Academic Achievement and Retention in Science Course | |
dc.title | Çevrimiçi Kavram Haritalarının Fen Bilimleri Dersindeki Başarı ve Kalıcılığa Etkisi | |
dc.type | RESEARCH | |
dspace.entity.type | Publication | |
local.publication.goal | 04 - Nitelikli Eğitim | |
local.publication.goal | 09 - Sanayi, Yenilikçilik ve Altyapı | |
local.publication.goal | 12 - Sorumlu Üretim ve Tüketim | |
relation.isGoalOfPublication | d1b15898-84d5-4cfe-99df-ac9036367002 | |
relation.isGoalOfPublication | fa34bd2e-f3c5-4698-b43a-04cd9a810850 | |
relation.isGoalOfPublication | d099c328-d4d2-49ea-8b2b-63849107b5e5 | |
relation.isGoalOfPublication.latestForDiscovery | d1b15898-84d5-4cfe-99df-ac9036367002 | |
relation.isTrdizinOfPublication | 7c70602f-c751-4694-b0a9-cf96b8dcea2c | |
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscovery | 7c70602f-c751-4694-b0a9-cf96b8dcea2c | |
relation.isWosOfPublication | 4c507239-d148-46c5-b01e-8813cc8ff8ec | |
relation.isWosOfPublication.latestForDiscovery | 4c507239-d148-46c5-b01e-8813cc8ff8ec |