Publication:
7. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsellik Değerine İlişkin Zihinsel Modellerindeki Değişim

dc.contributor.authorDuran AYDINÖZÜ, Ufuk SÖZCÜ
dc.date.accessioned2023-05-09T19:49:10Z
dc.date.available2023-05-09T19:49:10Z
dc.date.issued2018-07-01
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin bilimsellik değerine ilişkin zihinsel modellerindeki değişimi belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Kastamonu il merkezindeki üç ortaokulda 7.sınıfta öğrenim gören 311 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada yöntem olarak zayıf deneysel desenlerden tek grup ön test-son test desen modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracında öğrencilerden metafor oluşturmaları ve çizim yapmaları istenmiştir. Elde edilen veriler ışığında öğrencilerin zihinsel modelleri ve bu modellerdeki değişim tespit edilmiştir. Sonuç olarak; öğrencilerin bilimsellik değerine ilişkin metafor, çizim ve zihinsel model oranlarında artış yaşandığı gözlenmiştir. Ulaşılan sonuçlar doğrultusunda çeşitli öneriler geliştirilmiştir.
dc.identifier.citationAydinözü, D., Sözcü, U. (2018). 7. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsellik Değerine İlişkin Zihinsel Modellerindeki Değişim. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(2), 589-597
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.389882
dc.identifier.endpage597
dc.identifier.startpage589
dc.identifier.trdizin324021
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/324021/7-sinif-ogrencilerinin-bilimsellik-degerine-iliskin-zihinsel-modellerindeki-degisim
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.title7. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsellik Değerine İlişkin Zihinsel Modellerindeki Değişim
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typePublication
relation.isTrdizinOfPublication1f54c4da-9bb9-4a93-96ba-be30a2f70507
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscovery1f54c4da-9bb9-4a93-96ba-be30a2f70507

Files

Collections