Publication: TÜKETİCİLERİN ONLİNE ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARININ VE ONLİNE ALIŞVERİŞE YÖNELİK ALGILARININ BELİRLENMESİ: AZERBAYCAN ÖRNEĞİ
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bilgi ve iletişim teknolojilerinde meydana gelen gelişmelerdünyanın neresinde olursa olsun tüm ülke ve bireyler üzerinde önemlietkilere neden olmaktadır. Bunun temel nedeni bireylerin gelişen iletişimteknolojileri nedeniyle dünyanın farklı bölgelerinde ortaya çıkan yeni birürün veya hizmetten anında haberdar olması ve bu ürün ya da hizmetesahip olma isteğidir. Tüketiciler online ticaret siteleri aracılığı ilerahatlıkla dünyanın bir diğer ucundaki ürünü satın alabilmektedirler.Tüketicilerin ortaya çıkan bu isteklerine kayıtsız kalamayan marka vefirmalar online ticarete yatırım yapmaktadırlar. Rakiplerindenfarklılaşmak adına ise online tüketici davranışlarını öğrenmek ve bundansonraki davranışlarını öngörebilmek adına yoğun çalışma içindeolmaktadırlar. Tüketiciler için son derece önemli avantajları bulunanonline alışveriş her ülkede olduğu gibi Azerbaycan’da da büyük birgelişme içindedir. Azerbaycan’da yaşayan tüketicilerin online alışverişalışkanlıklarının ve online alışverişe yönelik algılarının incelenmesiamacıyla gerçekleştirilen bu araştırma kapsamında Azerbaycan’ınbaşkenti Bakü’de kolayda örnekleme yöntemine göre belirlenmiş 311katılımcı ile yüz yüze anket yapılmıştır. Araştırma sonucundatüketicilerin online alışverişe yönelik algıları; Algılanan Avantaj Faktörü,Algılanan Endişe Faktörü, Ürüne Yönelik Risk Faktörü, İnsan Faktörü veAlışveriş Sürecine Yönelik Risk Faktörü olmak üzere toplam beş faktörolarak tespit edilmiştir. Araştırmada tüketicilerin daha çok teknoloji vekozmetik ürünlerini satın aldığı, katılımcıların eğitim düzeyi arttıkça veyaşları düştükçe de online alışverişe yönelik olumlu algılarının arttığıtespit edilmiştir.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Gümüş, N. (2018). TÜKETİCİLERİN ONLİNE ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARININ VE ONLİNE ALIŞVERİŞE YÖNELİK ALGILARININ BELİRLENMESİ: AZERBAYCAN ÖRNEĞİ. Turkish Studies (Elektronik), 13(7), 141-161
