Browsing by Author "Fatma BAKAR"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
TRDizin Synthesis and Characterization of Pollen Extract Mediated Gold Nanostructures(2020-12-01) Mehmet Ali DEMİR; Hamide Ayçin SÖNMEZ; Fatma BAKAR; Senanur EVECEN; Talip ÇETER; Buse TURAN; Abdurrahman GÜMÜŞ; İdris YAZGANThere is an increasing demand in the synthesis of shape and size-controlled gold nanostructures (Au NSs) with greener methods. Therefore, we aimed to synthesize differently shaped and sized Au NSs using a greener technique under ambient conditions. In this study, we utilized pollen extracts of Corylus avellana, Juniperus oxycedrus and Pinus nigra species (collected from Kastamonu region of Turkey) for the synthesis. The extraction was performed in water in order to recover water soluble content from the pollen grains. The extracts were used to stabilize, and shape/size direct the HEPES (4-(2-hydroxyethyl)-1-piperazineethanesulfonic acid) buffer synthesized Au NSs. UV-vis, powder X-ray diffraction (PXRD), scanning electron microscopy (SEM) characterizations proved synthesis of spherical, anisotropic and large Au NSs with this benign approach. The obtained Au NSs were possible to separate small and large Au NSs through centrifugation. Chemistry of pollen extracts played key role on morphology and stability of the Au NSs. The findings, for the first time, is revealing the synthesis of large Au nanorod bundles (>300 nm) along with hexagonal and spherical Au NSs under ambient conditions using pollen grain extracts, whose maturation took 24h.TRDizin Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Normal Akranlarının Geri Dönüşüm ve Çevresel Etkileri Üzerine Tutumlarının Karşılaştırılması(2018-07-01) Bahattin AYDINLI; Çağrı AVAN; Fatma BAKARPlastiklerin üretim artışı, geri dönüşüm ve depolamadaki yetersizlikler, bilinçsiz kullanım ve bertaraf alışkanlıkları, bu konuyu giderek daha önemli hale getirmeye başlamıştır. Bundan dolayı bu problemlerin çözümünde özellikle üstün yetenekli bireylere görev düşmektedir. Bu çalışmada Batı Karadeniz Bölgesinde bulunan Bilim ve Sanat Merkezlerinde (BİLSEM) öğrenim gören ulaşılabilen tüm ortaokul öğrencilerinin plastik atıkların geri dönüşümü ve çevreye etkileri konularında tutumları tarama yöntemiyle incelenmiştir (175 öğrenci). Normal akranlarında ise Kastamonu il merkezinde 11 ilköğretim okulunda öğrenim gören öğrenciler dahil edilmiştir (1492). Veri toplama aracı olarak daha önceden geliştirilen Çevre Tutum Ölçeği (ÇTÖ) kullanılmıştır. Toplanan veriler nicel olarak SPSS 15 programı ile analiz edilmiştir. BİLSEM öğrencileri ile normal akranları t-testi ile karşılaştırılarak anlamlı farklılıklar elde edilmiştir. BİLSEM öğrencilerinin Geri Dönüşüm konusunda üst biliş becerilerinin yüksek olduğu anlaşılırken normal akranlarında çevre için fedakarlık yapabilme ve emek harcama kapasitelerinin daha fazla olduğu söylenebilir. Bu durum bilinçlenme arttıkça doğal duyguların kaybolmasına ve ekonomik düşünmeye sebep olmaktadır. Bu düşünceye literatürde ekonomi merkezli perspektif denilmektedir. Öte yandan çevre için fedakarlık yapabilme ve haklarından vazgeçebilme ise kozmopolit sonrası toplumlarda ekolojik vatandaşlık olarak isimlendirilebilir. Sonuç olarak hedef ve amaçların birey, toplum ve çevre açısından tutarlı bir şekilde belirlenerek öğrencilerin çevre bilincini artırmak için öğretim programlarındaki çevre konularının güncellenmeli ve çevreye yönelik çalışmaların içerisinde aktif olarak yer almaları sağlanmalıdır.